Bootje varen

6 juli 2019 - Ettenheim, Duitsland

Aangekomen op de boot donderdagavond  was het nog even een gedoe om onze cabine / hut te vinden. Je moest een ticket halen om de deur te openen. Echte de scanner pakte de streepjescode van de iPhone niet op. Dus uiteindelijk via de receptie op de boot een ticket bemachtigd. Heerlijk om ons even terug te trekken in een koele kamer! Gelijk even gedoucht en ‘schone’ kleren aangetrokken. De boot begint om 22:30 te varen. We drinken nog wat aan de bar. Her en der liggen mensen al te slapen al dan niet in een slaapzak. Er is ook een entertainer aan boord: hilarisch 😅. Een man van in de 60 achter een keyboard , leesbrilletje op de neus. Zingen kon ie niet en spelen ook niet, niet om aan te horen. We duiken rond middernacht het bed in en hebben heerlijk geslapen. We worden gewekt tegen 06:30 door een omroepster die verteld dat we de cabine moeten verlaten omdat we over een uurtje aan wal komen in Livorno. Uiteindelijk rijden we van de boot tegen 08:15. De reis verloopt verder voorspoedig , we vreesden voor files bij Milaan maar konden gelukkig overal doorrijden. Bij Bazel was het nu wel erf druk, daar hebben we een klein uurtje vertraging opgelopen. Het blijft de hele reis warm , zo tussen de 32 en 35 graden. Wat zijn we blij met onze airco! Na een tijdje in Duitsland te hebben gereden hebben we genoeg asfalt gezien en besluiten de eerste afslag te nemen en plaats voor overnachting te zoeken. Die vinden we snel bij een restaurant in de plaats Hausen. Als je daar eet mag je gratis overnachten. We zetten de camper op de parking en eten buiten op het terras van het restaurant.

We zijn overigens nog niet van de mieren af in de camper alhoewel het er wel minder worden. We gaan er maar vanuit dat ze vanzelf ‘uitsterven’.

De volgende morgen besluiten we naar een camping te gaan in de plaats Herzbolheim, ongeveer 40 km verderop. We zitten overigens aan de noordkant van het zwarte woud. Op deze camping hebben 20 of 22 jaar geleden ook gestaan☺️. Toen hadden we nog een tentje en regende het pijpenstelen! We stonden toen tegenover een mensen met een campertje en vonden zoiets toch ideaal! Jaartal weten we niet meer exact en ook niet meer waar we toen wegkwamen. Julia was er in ieder geval nog niet bij.

Vandaag (zaterdag) hebben we eind gefietst en wat gedronken op een terras. De hitte zijn we kwijt en op dit moment zitten we nog buiten maar in de verte zie ik het weerlichten. Voor morgen wordt er regen voorspeld. Eerst nog even genieten van een zomeravond 🍺🍷.

AEE96993-13F4-486D-9C6E-CAA6AB6FA107

Bootje varen

EAA7E641-7DF0-48B1-AE55-742D41EE2972

Wachten tot we aan boord mogen

9F1555BA-9768-4DFD-970D-357FA7BCA7E2

Sunset

7EAAA76C-BA4B-4360-B787-609E09DB9EF3

Fietstocht

B6597CF7-3131-4C09-B46C-391E7236EF4B

Vanmorgen nog op het land ☺️

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl