It giet oan..

23 juni 2019 - Basel, Zwitserland

Zaterdagavond nog even geproost in Akkrum op de 50e verjaardag van Anita 🍺. Tegen 21:00 vertrokken vanuit Friesland naar de plaats Emst. Daar hebben we overnacht vlakbij een forellenkwekerij. Er stonden nog 3 campers en er was plaats genoeg.

De volgende morgen redelijk op tijd vertrokken (zo rond 8:30). De TomTom ingesteld op een locatie vlakbij Bazel (700 km). We stoppen in Nederland nog even om koffie te drinken en de tank vol te gooien. Na een paar uur rijden stoppen we om even te lunchen. Ik stap uit de auto en zie tot mijn schrik vloeistof onder de auto wegstromen. “Is het niet van de airco ?” roept Agnes , en ja inderdaad het blijkt onschuldig condenswater te zijn van de airco. We rijden en rijden, af en toe druk op de weg maar nergens file gelukkig. Wel op de baan naast ons daar staat het regelmatig stil. Tegen 17:00 komen we aan bij onze camperlocatie ‘weil am rhein’. Een mooi plekje aan de Rijn vlakbij een stuwdam. We halen de fietsen van de fietsdrager en fietsen naar het centrum (5 km) waar we een hapje eten. Eerst nog even geld pinnen want je kunt in Duitsland meestal niet pinnen bij horeca gelegenheden. Later op de avond drinken we nog wat bij een restaurantje op loopafstand van onze camperplek. Het is een zwoele avond en ook hier wordt het de komende dagen tropisch 😎 Morgen weer verder en dan willen we in ieder geval Italië berijken, dus niet zoveel km als vandaag.

C9C015FA-E773-447B-A195-DA4615BB246AFeestje bij Anita

7E98DE4E-8F85-4645-8B08-65877975336A

Even bijkomen van de reis.

09CB9520-2921-4178-B4B9-B4D90430F8D7

Vlakbij de camperplaats kun je zo naar Frankrijk lopen😮

1. Mevr Doornbos:
    24 juni 2019
    Fijn weer een verslag Geniet zo Hier gaat het goed er is wat windt dus goed te doen met de warmte xxx
  2. Els Dubbelboer:
    24 juni 2019
    Fijn zo,n reisverslag blijven wij ook een beetje op de hoogte. Het is daar wel een hele mooie omgeving. Dre plaats Weil am Rhein komt mij wel bekend voor. Pa en ik zijn daar ook wel in de omgeving geweest, maar jullie gaan nog een eindje verder. De stofzuigerstang is aangekomen en het is hier echt wel erg warm weer, rustig aan dus. We horen nog wel weer van jullie. Veel plezier.
  3. Sylvia:
    24 juni 2019
    Dag luiden! Het is hier tropisch en er is een landelijke storing bij de KPN. Thuistelefoon doet niks. tuut-tuut-tuut. Dat was het.
    Fijn dat jullie een goeie aftrap hebben. Ik kijk uit naar de volgende bloggggg 🚐