Koblenz

9 juli 2019 - Koblenz, Duitsland

Dus dinsdagmorgen vertrokken richting Koblenz. Het kost nog even moeite om Heidelberg uit te komen. Het is een grote stad en erg druk. We rijden een stukje via de snelweg en besluiten dan om de snelweg te verlaten en weg 42 te nemen. Deze weg loopt langs de Rijn rechtstreeks naar Koblenz. Het is een opvallend rustige weg. We zien veel kastelen (schloss) aan de overkant tegen de berghellingen gebouwd. We doen nog even boodschappen bij de Lidl . Eigenlijk zochten we een zogenaamde Edaka supermarkt. Deze is vergelijkbaar met de jumbo bij ons zeg maar ☺️. Maar deze komen we niet tegen dus toch maar Lidl ..

We lunchen in de camper en zoeken een camping uit die aan de Rijn ligt. Bij aankomst zo tegen 16:00 is het erg druk met camper die ook willen inchecken. Een plaats aan de waterkant is niet meer mogelijk maar we zijn tevreden met de plek die ons wordt toegewezen.  We wandelen naar het centrum van Koblenz via een brug over de Rijn en slenteren wat door de Altstad. We gaan met een veerpontje terug die rechtstreeks bij de camping aanmeert. We drinken een kop koffie in de bistro van de camping. We hebben ook nog even met Julia gebeld want zij heeft waarschijnlijk een kamer gevonden in Leeuwarden☺️. Tegen 20:00 toch maar de camper in omdat het buiten toch aardig frisjes is.

Dinsdagmorgen (zojuist) heb ik eindelijk eens weer fatsoenlijk hardgelopen langs de Rijn uiteraard 🤗

We besluiten  om dinsdag rond de middag naar huis af te reizen. Dan hebben we er bijna 2,5 week op zitten! Mooie periode gehad met zinderende hitte en eindigt met een koele bries😎

C1EB045C-19BB-448D-B79F-84F12EA8670D

Mega boot