Noordwaarts

4 juli 2019 - Olbia, Italië

Was al op tijd wakker vanochtend door wat gekriebel op mijn lijf : hele kleine mieren. Het blijkt dat 1 poot van de luifel buiten in een mierennest staat waardoor de beestjes als een treintje langs de luifelpoot en luifel naar binnen kunnen kruipen. Flink aan de schoonmaak dus.

Gisteren hebben we eigenlijk weinig gedaan. Beetje zwemmen in zee, lezen en een ijsje halen. Gegeten in het restaurant van de camping en daar via de iPad de 1/4 finale gekeken van het WK vrouwen voetbal.

Toen we de weersvooruitzichten nog eens bekeken zien we de komende dagen weer 35 graden staan voor deze regio. We hebben de strandjes eigenlijk wel gezien en het is allemaal prachtig , maar het is eigenlijk overdag te warm om iets anders te ondernemen. Na wat wikken en wegen besluiten we om iets eerder dan gepland het vasteland weer op te zoeken en Sardinië te verlaten. We regelen de volgende morgen de overtocht voor diezelfde dag ,vanavond (donderdag) om 22:30 varen we van Olbia terug naar livorno. We hebben ook een hut gehuurd aan boord zodat we even kunnen slapen. We verwachten vrijdagmorgen tegen 07:30 daar aan te komen. Vandaag hebben we de noordkant van Sardinië verder verkent en onderweg een paar keer gestopt ook om wat lekker spullen (fruit, kaas, vlees etc) aan een van de kraampjes langs de kant van de weg. We stoppen ook nog even bij een strandje waar we even de zee induiken. We rijden verder naar de havenplaats Olbia en daar eten we een pizza en slenteren we wat door het centrum. Er is ook een markt met allerlei souvenirs en kraaltjes en kettinkjes etc.

nu staan we bij de haven te wachten totdat we aan boord mogen.

EEE47AC9-BE6C-4961-860A-C32AD575ADDC

Hup Holland hup!

EDB4329D-6C6D-4438-B53C-DE92F756D37B

Gewoon blijven ademen

6AE031B1-5F4C-4FEE-929A-4662CC2F96D1

Hoe helder wil je het hebben?

4A4C02CA-1011-44A0-B023-1A5860F5A3CB

Due italiano? 😅