Het allermooiste strand

3 juli 2019 - Valledoria, Italië

Dinsdagmorgen tijdens het koffiedrinken even een schrik momentje. Er komt een Italiaanse camper naast ons staan. Echter de camper moet nog even op de blokken gezet worden zodat ie waterpas staat. Italiaanse mevrouw kruipt achter het stuur en probeert de camper achteruit op de blokken te zetten. Dit mislukt echter en de camper rolt weer langzaam vooruit bijna tegen ons tafeltje aan.😮. Agnes staat voor de zekerheid maar even aan de kant, uiteindelijk lukt het hun om de camper goed weg te zetten. Italianen hebben een wat andere mentaliteit in het verkeer. Zo word je altijd ingehaald en voegen snel weer in (snijden). Er zijn talloze wegen met borden verboden in te halen en maximum snelheid 50 km/h maar die worden blijkbaar genegeerd.

vandaag willen we naar het mooiste strand van Sardinië : La Pelosa beach. Het is ongeveer een dik uur rijden. We kuieren langzaam die kant op en passeren talloze mooie strandjes. Ook wordt het steeds drukker. Wanneer we aankomen zien we vanuit de camper het strand voor ons liggen. Nu hebben we al heel wat strandjes gezien maar dit strand is met afstand wel het allermooiste! Prachtige diepblauwe zee overgaand in lichtblauw. Helder water en een wit zandstrand. Het strand hebben we echter niet voor ons alleen. Alle parkeerplaatsen zijn bezet. De doorgaande weg loopt ook nog eens steil omhoog en het verkeer staat even stil. Dus ik met de camper ook stoppen en de hellingproef een paar keer in de praktijk moeten uitvoeren (niet leuk). Gelukkig vinden we verderop een plek. We betalen maar 2 euro voor 3 uur parkeren. We wandelen naar het drukke strand en nestelen ons ergens tussen de rest. Prachtig helder water zoals gezegd en de eerste 200 meter ook ondiep. Populair dus bij gezinnen met kleine kinderen. Na een uurtje houden we het voor gezien en lunchen bij een restaurantje vlak aan het strand. We besluiten om een camping aan het strand te gaan zoeken. Dit is gelukt😊. Bij de camping wordt ik eerst in een soort van golfkarretje vervoert naar de beschikbare plaatsen. We kiezen een plek vlak aan het strand en nemen eerst weer een duik in de heerlijke zee. Het strand is wat minder mooi maar wel heeerlijk rustig. Er komt nog iemand langs die kleden verkoopt. Daar heb ik wel belang bij ook al is dit alleen al om schaduw te creëren bij de camper. Hij vraagt 15 euro, ik bied 10 en betaal uiteindelijk 13 euro. In de winkel liggen ze voor 22 euro had ik gezien ☺️. Dus goeie deal toch?😅. We luieren nog wat en eten ‘s avonds pas onze 2e pizza sinds we in Sardinië zijn bij het restaurant van de camping. Hier maken we nog een praatje met een ander Nederlands stel. We zien later die avond eindelijk eens een mooie zonsondergang in de zee! De temperatuur is ‘ s avonds erg  aangenaam. We doen nog een spelletje en  vinden het dan wel welletjes.

vanmorgen (woensdag) tegen 07:30 heb ik geprobeerd  hard te lopen. Het is een vrij lang strand maar wel erg schuin dus loodzwaar! Na een klein half uurtje was ik weer terug en gelijk in zee gedoken.

dank voor Jullie leuke reacties 🤗

B3FD374F-AEC2-4F3C-BB4A-02B679CB72DA

Sissende zonsondergang ☺️

1. Els Dubbelboer:
    3 juli 2019
    Dat is natuurlijk wel even schrikken als zo'n camper begint te rollen, dat is niet leuk, maar zo te zien overheerst het leuke van de vakantie gelukkig. Je hebt iedere dag prachtig weer het kan denk ik haast niet beter. Fijn dat jullie zo genieten en maar goed dat je iedere keer wat opschrijft anders ben je later een heleboel toch weer vergeten. We wachten op het volgende verslag dan weer hebben beleefd. Groetjes Mam.