Strand!

26 juni 2019

We proberen ons er niet aan te ergeren maar het verkeer, wegen en de aanduidingen komt allemaal een beetje chaotisch over. Zo proberen we een camping te vinden vlakbij Livorno. Echter de wegen zijn her en der afgezet. Na veel omzwervingen , eindeloze rotondes komen we min of meer per ongeluk op de goede weg, Pff. We draaien de camping op en zien dat er een zwembad is, dat bevalt ons wel. Het is een grote camping. Na het inchecken moeten we achter iemand aan rijden die in een soort van golfkarretje ons een plaats voor de camper aanwijst. Mooie plek direct naast het toiletgebouw. We settelen ons even en besluiten een duik te nemen in zee! Er staan heel veel strandbedjes die je kunt huren echter wij hebben ons picknickkleedje mee en een klein parasolletje☺️. Het is niet erg druk en de zee is lekker , wel ondiep de eerste 200 meter. Met enige regelmaat komen er mensen langs die van allerlei prullaria aan je proberen te verkopen, wij hebben niet nodig ☺️. Na een tijdje houden we het voor gezien en besluiten we om verder te relaxen bij het zwembad op de camping. Dit is gratis voor campinggasten echter voor 2 stoeltjes en een parasol moeten we wel even 6 euro betalen . Een badmuts is overigens verplicht in zwembaden. We wisten dit nog van onze vorige reis dus die hebben we bij ons. En zo gaat ook deze dag langzaam weer voorbij . Na het zwemmen halen we nog een ijsje en wandelen naar de camper waar we zelf eten koken. De WiFi is ook gratis. Dat houdt meestal in dat het ,1 : of niet werkt of 2 :  te langzaam. In dit geval allebei 🙇‍♂️. We willen echter wel even voetbal kijken dus dat moet dan maar een keer via 4G. Kost me dan ongeveer 8 euro om 1,5 uur tv te kunnen kijken. Dus de iPad mee en op het terras van de camping de wedstrijd Nederland tegen Japan gekeken met een happy end voor Nederland 🤗. Later drinken we nog wat bij de camper en gaan  naar bed tegen 00:30 bij een temperatuur van 26 graden. Ja het is warm maar het is nog dragelijk. We hebben de donsdeken wel opgeborgen en slapen alleen onder een laken.

De volgende morgen (woensdag) op tijd opstaan omdat we om 08:00 gereed moeten staan in de haven om in te checken op de boot naar Sardinië. Ook nu was het een heel gedoe om de juiste haven te vinden. Enfin we varen en het is rustig op de boot , maar de Italianen die er zijn hoor je eigenlijk altijd 😅

35AA480D-358F-4EF5-9C2B-ADA8E1792249

Brandend strand ☺️

B2668969-2FD8-4226-BB42-12B688F6B5C7

Voetbal kijken op het terras

A56920CF-A4E3-4504-9943-125EB6A94688

Onderweg naar Sardinië

CFD0DAAE-A46C-4614-B86A-B9C777AB6ED5

We hebben geen fotograaf 😅

88EF63B1-FCA4-4CCE-A1B3-8E12157EBE38

Eerste pizzza op Sardinië

1. Sylvia:
    27 juni 2019
    Hallo vakantiegangers! Tjonge wat een omzwervingen in het Italiaanse land! Ik wist niet dat een badmuts verplicht is in Italië. Als je een baard hebt, moet die dan ook in een netje? Of zo? Met al die hipsters van tegenwoordig moet daar ook over worden nagedacht.
    En dan de wegen die afgezet zijn. Daar zit natuurlijk de maffia achter. De prijzen voor bedje en parasol komen me bekend voor. Daar weren ze wel raad mee. Aan de andere kant leveren ze wel een dienst.
    Ik hoop dat de oversteek goed gaat en tot de volgende blog!
  2. Els Dubbelboer:
    27 juni 2019
    Herman en Agnes, Als ik dit schrijf zijn jullie al in Sardinië aan land, maar je beleefd onderweg ook veel leuke, maar ook nare dingen door het gedoe met het slecht aangeven van de wegen, maar dat neem je maar op de koop toe. Je hebt gelukkig wel mooi lekker warm weer om te zwemmen, fijn toch! Ik vind het fijn om op deze manier wat van jullie ter horen en dat je het wel naar de zin hebt. Het gaat hier wel goed, maar ik beleef hier natuurlijk niet zoveel, maar ik ben natuurlijk ook niet met vakantie. Ik hoop dat alles goed gaat en dan maar weer tot het volgende verslag. We laten ons verrassen