De grotten van Neptunes

1 juli 2019 - Nodigheddu, Italië

Vanmorgen toch maar even naar de ingang van de camperplek gefietst , ongeveer 1 km. Daar is een klein winkeltje en hopelijk hebben ze daar broodjes☺️ En ja inderdaad broodjes en zelfs melk! Dus heerlijk ontbijten. We nemen nog even een duik in zee dan zijn we ook weer gelijk schoon en wakker☺️. We doen het rustig aan en pakken langzaam ons boeltje in. We rijden een stukje noordwaarts en genieten van de mooie omgeving en vergezichten. De westkust vinden we duidelijk wat ruiger / ongerepter dan het oosten . We besluiten om de grotten van neptunes te bezoeken. Dit moet je volgens kenners gezien hebben. We komen eerst door een grote plaats genaamd Alghero. Hier doen we boodschappen bij de Lidl. We rijden verder naar een locatie waar we eerst even lunchen in de camper. Vlakbij is  de opstapplaats naar de grotten. We varen er met een bootje naartoe. Daar aangekomen was het best wel druk. We werden rondgeleid door een Engels sprekend gids. Na een half uur zat het er op. Mooie grot maar wel erg veel mensen. De boot brengt ons weer aan vasteland en we rijden verder naar een camperplek vlak aan de kust. We zetten ons tafeltje en 2 stoeltjes buiten. Maar...de politie komt langs en die sommeren ons om de spullen op te ruimen. Je mag er namelijk alleen parkeren en geen campinggedrag vertonen zoals dat heet. Ok we besluiten een camping te zoeken, na 10 minuten vinden we er eentje.  Geen superplek maar gezien het tijdstip zijn we al lang blij dat we een plek hebben voor de nacht. Agnes haalt 2 bakjes spaghetti bij het restaurant en ik gril zalm☺️. De wind is weer stilgevallen en het koelt maar langzaam af.

AD90621F-D053-4FA2-8130-8D310D22C83C

Nog even een duik voor vertrek naar de grotten.