Heidelberg

8 juli 2019 - Neckargemünd, Duitsland

Zondagmorgen pakken we ons boeltje weer op in Herbolzheim en vertrekken naar de plaats Heidelberg. Het lijkt ons wel leuk om aan het water te staan en deze plaatst ligt aan de rivier de Neckar. We rijden eerst een uurtje binnendoor en besluiten dan om de snelweg te nemen. Daar hadden we nog even een schrikmomentje😮. Wat was het geval? Ik keek in mijn zijspiegel en zie tot mijn schrik de luifelstang nog aan de luifel hangen. Deze zijn we dus vergeten eraf te halen tijdens het indraaien van de luifel! Ik neem gelijk de eerste afslag en stop bij een benzinepomp om de luifelstang op te bergen. Het is natuurlijk heel vervelend wanneer deze eraf zou vallen , en zeker op een autosnelweg. Gelukkig goed afgelopen. Aangekomen in Heidelberg is er een wedstrijd voor rolstoelers aan de gang (rolstoelmarathon). Ook zien we een circustent aan de overkant van het water en een terrein met een soort van braderie lijkt het wel. We vinden onze camping en zetten de camper vlak aan het water. We pakken de fiets en fietsen naar het centrum. Heidelberg is een grote stad, ook dus veel toeristen. We bezoeken een Afrikaanse markt en eten een hamburger op een terras. Het begint een beetje te regenen maar tussen de buitjes door fietsen we terug naar de camping want er moet natuurlijk voetbal gekeken worden! De finale Nederland tegen Amerika. De WiFi op de camping is zoals gewoonlijk onvoldoende sterk om tv te kijken op de iPad maar gelukkig is er 4G . Dus ik koop 1000 mb bij KPN en maak een hotspot via mijn iPhone naar de iPad 🤗. Dat ging prima, helaas verliest Nederland. Na het voetbal vind ik op Google een pizzeria op 11 minuut fietsafstand. Onderweg daar naartoe leek het niet alsof zich daar nog een pizzeria zou bevinden maar ineens was ie er dan toch, en het was er nog best druk ook! Fietspaden lopen hier een beetje onduidelijk , soms mag je over de weg fietsen en dan weer deel je het pad met voetgangers enfin we hebben heerlijk gegeten ! Het zonnetje is er ook weer bij maar ‘ s avonds is het toch te fris om buiten te zitten.

Het is nu maandagmorgen, we zitten aan de koffie en het plan is om richting Koblenz te reizen..

F60DBE10-2F75-406D-BE03-876E67925B4D

Het blijft een raadsel

61B00626-8FC8-4908-9316-F271D974F5E2

Heidelberg

A2B1899C-6CE5-4763-8611-13165F63B618

De middelste is van ons☺️

3C14E0F1-E009-416A-9476-E94EF374BE19

Aan het water