Bounty beaches

29 juni 2019 - Cala Gonone, Italië

Nadat we gisteren zijn vertrokken uit Santa Lucia zijn we via een mooie rustige weg beland in de plaats Cala Gonone. We zagen een bordje aan de kant van de weg met de tekst ‘free bus’. Dus de camper in eerste instantie daar geparkeerd. We moesten nog ruim een half uur wachten op de bus en besloten daarom langzaam naar het centrum te wandelen. Na een paar minuten leek ons dat toch niet zo’n goed idee. Het was nogal een eindje sjouwen en bij 36 graden niet echt ideaal. Dus ik heb de camper weer opgehaald van de parking terwijl Agnes bij een tankstation even op mij wachtte. In het centrum waren alle parkeerplaatsen bezet. Er was echter een camping vlakbij dus hebben we daar maar eerst ingecheckt. We staan op een plekje tussen de bomen met veel schaduw. Bij de camping kun je excursies boeken om met een rubberboot grotten en stranden te bezoeken. We besluiten dit de volgend dag te gaan doen en shoppen en drinken nog wat in het centrum. We kopen 2 strandkleden en een duikbril☺️

We koken bij de camper en kijken later op de avond nog WK damesvoetbal bij de bar van de camping.

de volgende morgen worden we om 10:00 verwacht aan de kust waar we met  ongeveer 10 personen in een rubberboot om 10:30 starten met de excursie die tot 17:00 zou duren. We bezoeken diverse strandjes waar we telkens even aanmeren om te zwemmen. We snorkelen regelmatig even en we zien regelmatig visjes zwemmen. Ook varen we een stukje  in een grot. Het water is kraakhelder en ontzettend blauw! Nog nooit in zulk helder water gezwommen! We lunchen ook aan een strandje. Lunch hebben we zelf meegenomen omdat op de strandjes zelf niets is te krijgen . Zijn ook alleen per boot bereikbaar. Eind van de middag worden we weer teruggebracht en we drinken nog wat op een terras. De dag is omgevlogen.

Zo dadelijk uit eten , eerst even bijkomen van alle indrukken😊😎

54177714-7993-470E-B58C-42091AF736C6

Nee, is alleen voor de foto☺️

E445E90F-F9B3-4D38-8652-8DF53C0C8AFB

Azuurblauw?